11 juli 1993

11 juli 1993 - Gili Trawangan, Indonesië

002_recht

Onze nachtrust is hevig verstoord door een dronken Duitser die om twee uur onze kamer binnendringt door het raam en onze bagage overhoop haalt. De schrik van ons leven en die eikel wil nog niet weggaan ook! Onze buren komen te hulp en gezamenlijk werken we hem eruit. ‘s Ochtends besluiten we vanwege de ervaring en het gevoel dat we niet het mooiste plekje van het eiland hebben, om maar uit te checken. Per ponykar, het enige transportmiddel hier, gaan we helemaal naar de andere punt waar we een veel leuker gelegen huisje vinden bij ‘Rainbow’. Hier hebben we een hele ruime en beschutte veranda, de prijs is hetzelfde. De rest van de dag brengen we zwemmend, snorkelend en zonnend door. Het snorkelen is hier echt alsof je door een aquarium zwemt. We ontmoeten onze tafelgenoten van gisteren ook weer en lenen een duikbril van hen, zodat we samen kunnen snorkelen. Ook heerlijk gedobberd op ons luchtbedje. Om 14 uur belt Jelle naar huis, het is daar dan 8 uur en alles gaat goed. ‘s Avonds gaan we weer in Borobodur uit eten. We beginnen met gebakken aardappeltjes en saté met heerlijke pindasaus met uitjes en prei en rijst. Dit alles gaat vergezeld van de lekkerste fruitsapjes. Later zitten we op onze bamboestoelen op de veranda, olielamp en muskietenkool tussen ons in.