11 juni 1993

11 juni 1993 - Malakka, Maleisië

haven_malaka

We worden wakker omdat de fan niet meer werkt, blijkbaar is de stroom uitgevallen. Om 9 uur op pad. Alles zit aanvankelijk wat tegen; banken lenen alleen geld, wisselen niet, ontbijtgelegenheden gaan pas om 10 uur open. De stad is intussen al weer benauwend, met haar enorm drukke verkeer en hitte. We kopen een krant en ontbijten met lekkere broodjes en thee bij een Chinese zaak. In de krant onder andere dat in Melaka gisteren een 83-jarige miljonair op straat is doodgeschoten en dat Ruud Gullit AC Milan gaat verlaten. We blijven lekker lang zitten. Dan geld wisselen en tickets kopen voor de nachtbus naar Penang, morgen. Met de bus naar de tourist office. We besluiten naar de vlinderfarm te gaan per public bus. De vlindertuin, is leuk zoiets als in Emmen wel heel veel vlinders, goed te fotograferen. We moeten ook op de foto met een ouder Chinees echtpaar, blijkbaar op vakantie hier. Er is ook een klein museum, een insectententoonstelling en een schaap. Een leuk uitstapje weg van de drukke stad. We willen terug ook weer met de bus en wachten meer dan een uur. Dan maar liften, de eerste auto stopt. Een aardige man van 28 met 2 kinderen. Hij brengt ons een eind op weg, verder gaan we met de bus. De middag is om. We gaan weer naar onze supermarkt voor melk en cornflakes voor morgenochtend en fris en een broodje voor nu. Douche in het guesthouse en eten in de Pizzahut. ‘s Avonds mooie sound- en lightshow over de geschiedenis van Melaka met veel bombarie.