11 november 1993

11 november 1993 - Pokhara, Nepal

IMG0056

Om kwart voor 5 opgestaan want we willen de zonsopgang zien op Poonhill een viewpoint in de buurt van Ghorepani. Het is een behoorlijke klim langs trappen omhoog, het kost ongeveer een uur. We lopen in een file van zaklampjes. Op de top is het nogal bewolkt en fris. Later valt het licht wel leuk op de bergen, de zonsopgang is echter niet bijzonder. We gaan weer naar beneden waar we goed en snel ontbijten. Om 8 uur op weg, via de zoveelste police-checkpost. We moeten vandaag dalen en als alles goed gaat is dit onze laatste loopdag. De daling is eerst geleidelijk door een bos, we komen heel veel ezels tegen. We stoppen twee keer voor een drankje maar we willen lunchen in Birkethanti ons einddoel. De daling wordt later wel heel steil en allemaal trappen. We zijn heel blij dat we niet langs dit pad omhoog hoeven. De laatste loodjes wegen weer zwaar. Rolf heeft last van zijn voet, Jeroen heeft honger, ik baal en Jelle wil alleen maar door. Om kwart over twee zijn we in Birkethanti. Jo! We lunchen met echte lekkere macaroni en curd. We hebben vandaag 5 uur en 8 minuten gelopen. De weg is nog 20 minuten verder. Er staat een pick-up auto klaar. De chauffeur vraagt 120 rp maar we geven 50 en moeten meteen betalen. Dit blijkt zo te zijn opdat we niet overstappen in de bus die even later langskomt. Het duurt heel lang voor we weggaan, maar de rit verloopt verder vlotjes en om 5 uur zijn we in Pokhara, op het eerste gezicht een raar stadje. We nemen een taxi naar de lakeside en vinden een hotel voor 8 dollar. Er is warm water maar de stroom valt natuurlijk wel weer uit. Uit eten in Le Bistro, hot plate en natuurlijk gebak toe. Heerlijk gaan slapen in zacht bed.