12 juni 1993

12 juni 1993 - Penang George Town, Maleisië

063_detail

Opgestaan en gepakt. Ontbijt van cornflakes en melk. Om een uur of 11 gaan we naar de rivier voor een rondvaart. We moeten wachten tot 12 uur en dan blijkt de boot niet te varen wegens gebrek aan belangstelling. Op een nabij terrasje (prachtig begroeid) drinken we 2 keer heerlijke fruitjuice en zitten zeer geruime tijd. ‘s Middags paleis en tuin van de sultan bezocht (replica). Maaltijd in een van de openluchtrestaurantjes langs de (altijd drukke) weg. Rijst, kip bami en een hele kokosnoot met rietje toe.

malaka_jel_kokosnoot

In het hotel brengen we de laatste uren in Melaka door. Ik lees het boek wat ik hier had geleend uit. We douchen en gaan uitgerust en opgefrist met de stadsbus naar het busstation waar we nog een uur moeten wachten. Op een nabij terras eten en drinken we heerlijke kippesoep, pittige nasi, water en twee cola (samen nog geen 5 gulden). Om halfnegen vertrekt de bus. Het is weer koud, maar we zijn nu voorbereid. Onrustige nacht met eerst afschuwelijke videofilm en dan steeds keiharde muziek. Om ongeveer half 7 arriveren we in Penang