12 november 1993

12 november 1993 - Pokhara, Nepal

IMG0057

12-11 nepal_kindje_snot

Om 9 uur naar het meer en ontbijttentje gezocht. Lekker ‘set-breakfast’ in de zon. Daarna lopen we door de straat met overal winkels, hotels et cetera. Links ligt het meer. We zoeken een geldwisselaar, informeren naar rafttrips etc. dan is het alweer tijd voor fris en gebak. Jeroen en Jelle schrijven brieven en we wisselen ‘zwart’. Jeroen koopt een T-shirt. We boeken uiteindelijk een rafttrip en J en R ook nog een ‘mountainflight’ rond de Mt.Everest. We maken een goede deal (denken wij) en krijgen zelfs thee met koek. Dan is het al weer 5 uur en nemen we bier/koffie met gratis popcorn. Jelle koopt een T-shirt, Jeroen een jas en wij nog een deurgordijn en 2 kussenhoezen. ‘s Avonds goed uit eten (o.a. Tandoorikip) in een Tibetaans restaurant. Kortom: rustdag met veel eten. PS Morgen begint hier het Tihar-festival, het een na belangrijkste feest in Nepal en het tweede dat wij meemaken. Dientengevolge gaan er vandaag overal zingende kinderen langs winkels en restaurants, die wat geld krijgen. Een soort Sint Maarten dus en dat 1 dag na 11 november!