12 september 1993

12 september 1993 - New Delhi, India

028

Eerst tickets gekocht voor de bus naar Manali die morgenavond pas gaat. Zgn. toeristenbus, die duur is maar hopelijk snel. Bij het postkantoor blijkt dat je hier niet collect kunt bellen. Dan maar eens faxen naar Lauwersoog is even duur als 1 minuut bellen en gaat gemakkelijk. Om 11 uur ontbeten en om 12 uur verhuisd naar beter maar duurder hotel. Weer vervelend personeel willen alles weten en als we de bagage een paar uur willen laten staan moeten we 40 rupee geven, blijkt later (dan maar niet). We bezoeken het nationaal museum, groot met een uitgebreide collectie beeldhouwwerk, bronzen beeldjes etc., goed tentoongesteld.

018_detail027_recht

Er is ook nog een vrij onbegrijpelijke film over het leven van Shiva. We lopen terug. Delhi is vrij uitgestorven op zondag, alle winkels zijn dicht. Het enige dat men probeert te verkopen zijn tripjes naar Kashmir, waar momenteel ongeveer 10 doden per dag vallen. Onbegrijpelijk dat ze je net daar heen willen hebben terwijl India zo groot en mooi is. We eten Indiase snacks in een restaurant en scrabblen een potjes. Een uurtje lezen in de kamer en dan een licht diner van brood en yoghurt.