15 augustus 1993

15 augustus 1993 - Bangkok, Thailand

Om 6 uur wordt de Thai op wiens plaats ik zit en die de hele nacht onder de bank heeft liggen slapen, wakker. Wij gaan dan maar in de restauratiewagon zitten en bestellen een ontbijt. De koffie is zoet en de juice zout. We zitten hier wel lekker en blijven tot 10 uur hangen. Om kwart voor elf zijn we in Bangkok, op Hualanphong Station, de juiste bus vinden kost wat moeite en wanneer we er in zitten hebben we geen idee wanneer we er weer uit moeten. Mensen bemoeien zich nauwelijks met je, dus ook weinig hulp. Na een hele poos stappen we uit. We blijken net voorbij Banglamphu, de wijk met de guesthouses te zijn. Alle opschriften zijn in Thai schrift. We bekijken een paar guesthouses en nemen een kamer in Thai Guest House voor 150B. De kamers zijn vooral klein, maar hier is een leuke binnenplaats om te zitten. De douches zijn ook goed (waren we wel aan toe). We slapen nog een uurtje en gaan dan eens buiten kijken. Hier is alles te koop en kun je alles verkopen. Als we net zijn gaan zitten met een drankje en een maďskolfje begint het zeer plotseling keihard te regenen. Dit duurt wel een uur. Als het minder wordt zoeken we een restaurantje uit voor onze eerste Thaise maaltijd; voor mij een pittige Thaise curry voor Jelle zoetzure garnalen. Lekker en veel. Om 9.30 uur liggen we in bed en slapen heerlijk.