16 oktober 1993

16 oktober 1993 - New Delhi, India

Ontbijt in Leema restaurant. Maar weer eieren, we hebben het gevoel dat de eiwit voorraad nog niet helemaal is aangevuld. In Pushkar waren namelijk, vanwege religieuze redenen, nergens eieren te koop. We gaan weer richting Connaught Place. Proberen de foto’s te laten ontwikkelen maar nergens ziet het er echt betrouwbaar uit. We hebben ook een paar verhalen gehoord over slechte kwaliteit. Wel vinden we een goede opticien die vandaag nog een bril voor mij kan maken. We zoeken een redelijk montuur uit, totaalprijs 30 gulden. We belanden bij Wenger’s een banketbakker met de heerlijkste dingen. We kopen 2 gebakjes die we in het park opeten. Hier zijn veel schoenpoetsers, fruitverkopers, masseurs en oorschoonmakers (!). Deze laatsten hebben boekjes waar iedereen inschrijft die het aandurft om die lui in hun oren te laten poeren. Onder andere een Nederlander die beweert dat er 2 knikkers uit zijn oor kwamen. Geluncht bij Café 100. Nog wat gewinkeld en dan koffiedrinken bij een coffeeshop van een groot hotel. Als we willen gaan kaarten komt de ober bij ons en vertelt dat dat hier niet allowed is. Dit is een restaurant en geen club! Verontwaardigd bergen we de boel op. Later komt hij terug en fluistert ons toe dat het nu wel mag, de manager is weg! Na 3 potjes jokeren is de manager weer in aantocht en moeten we weer opruimen. Al met al typisch India, dol op gekke regeltjes. Dat zijn ze ook bij de Telegraph Office; een collect call maken is onmogelijk ze willen het niet eens proberen. En dat terwijl wij zeker weten dat het wel kan, zelfs via het Nederland Direct nummer. We bellen dan in de straat van ons hotel, bij een commercieel kantoortje. Dit kost ons wel 5 rp per minuut (voor een collect call!) maar ja. Jelle praat met heit, mem en JM en we krijgen ook de vlucht gegevens van Jeroen door. Hij komt precies over een week: zaterdagavond om 8 uur! We gaan eten bij Simrestaurant een mooi rooftopresto. In mijn sweet&sour zitten de eerste knapperige groenten van India! Jelle’s spaghetti is ook goed. Vandaag ben ik toch maar begonnen aan de antibiotica van de dokter uit Pushkar, de wondjes (nog 3) willen maar niet weggaan.