17 oktober 1993

17 oktober 1993 - New Delhi, India

079

Vanavond om half 8 gaat de trein naar Gorakhpur en dan naar Nepal! We checken dus na het ontbijt uit en latende rugzakken tot vanavond in het hotel. Dan gaan we met een autoriksja naar het Red Fort. Het is daar erg druk, want zondag. De muren van het fort zijn rood en groot, van binnen is er weinig van over. We liggen een uur in de schaduw te lezen. Het geheel lijkt meer op een park dan een fort. Buiten het fort is een enorme kermis en we gaan in het reuzenrad.

reuzenrad080_recht

Best eng, heel hoog namelijk en we hebben toch minder vertrouwen in de Indiase kermis dan in Nederland. Maar het gaat goed en is dus een leuke ervaring met een mooi uitzicht! Dan lopen we, door de drukste straat aller tijden, naar de Amid Masjidmoskee. Onderweg lekkere mandarijntjes gekocht. Moskee is groot en wel mooi maar we moeten al snel weer ophoepelen, het is bidtijd. Vervelende Indiërs. Terug in ‘onze’ straat eten we weer in het rooftoprestaurant. Enorme portie gebakken aardappeltjes met groente en salade. Om een uur of 7 zijn we op het station en vinden al snel onze trein en plaatsjes. We zitten met 4 andere toeristen in de coupé.