18 augustus 1993

18 augustus 1993 - Bangkok, Thailand

044

Om 9 uur vertrokken naar wat Pha Kaew en het Grand Palace. Een hoop gezeur daar voor we de juiste kleren aanhebben, je mag hier zelfs niet op slippers naar binnen. Het lijkt wel weer op: wij hebben de toeristen niet nodig, maar zij ons. We beginnen een beetje een hekel aan de Thai te krijgen. Entree is 125B. de tempel is wel mooi, hoewel er veel toeristen rondlopen. Binnen mag je nergens fotograferen. Verder is het allemaal goud wat er blinkt. We nemen een ijsje op het terrein zodat we even kunnen afkoelen, het is erg benauwd. Om 3 uur gaan we terug naar het hotel waar ze gisteren begonnen zijn het riool te repareren wat vergezeld gaat van veel boren. We nemen dus een drankje in een ander hotel, we hebben een krant en ik schrijf 2 brieven. Het regent al weer. ‘s Avonds gaan we eerst naar een groot warenhuis waar een hele eetverdieping is die helaas net dicht gaat. Met de bus gaan we dan maar naar Pat Pong road, de zogenaamde rosse buurt. De busrit duurt weer lang. We zijn inmiddels zeer hongerig en gaan dus naar KFC voor een snelle hap. Dan maar eens rondkijken, op het eerste gezicht lijkt het een gewone markt. We gaan een van de bars binnen, een biertje kost 4 piek en op het podium staan 15 meisjes in bikini te dansen. Niets spectaculairs. Met de bus thuiskomen kost wat moeite dankzij de hulp van 2 heel aardige conducteurs zijn we toch om 0.30 uur terug.