18 maart 1994

18 maart 1994 - Damascus, Syrië

IMG0005

Om 7 uur zijn we uitgeslapen en weer 100%. 8 uur opgestaan en gedoucht. Dan begin ik aan de was, Jelle haalt ontbijt. Hij komt terug met heerlijke (stok)broodjes, kaas tomaat en yoghurt in een zakje. Alles is heerlijk. Na het ontbijt maken we samen de was af. We kunnen verhuizen naar een tweepersoonskamer. Heel mooi met balkon, kaptafel, stoeltjes enz. Hij wordt bovendien zeer grondig schoongemaakt zodat we er pas tegen twaalven in kunnen. Daarna gaan we direct weg. Bijna alles is dicht in Damascus, het is vrijdag. Jammer. We willen dan maar de post halen, maar hoe wel ze gewoon open zijn moeten we morgen maar terugkomen voor poste restante. Dan bekijken we de Takiyyen as Sulaymaniyeh moskee, een mooi gebouw uit 1554. Ervoor is een karavanserai, nu een ambachtenmarkt met glas, zilver, houtsnijwerk etc. sfeervol bij de moskee is het druk, de middagdienst is net bezig. Informele sfeer. Na afloop gaan we terug naar het hotel. Eten weer een stokbroodje, ik repareer mijn rugzak (heupgesp was gebroken) we schrijven en eten walnoten met rozijnen. Later gaan we uit eten. Een iets te chique tentje (niet duur natuurlijk, 7 gulden voor ons samen) maar niet zo gezellig.