18 november 1993

18 november 1993 - Kathmandu, Nepal

IMG0064

Om 8 uur worden we gewekt door Jeroen en Rolf. Ze zijn er dus en nog wel helemaal gratis, meegereden met vrachtauto’s. Het hotel doet natuurlijk weer moeilijk dat wordt voorspelbaar hier, ze hebben alleen een kamer voor 10 dollar. Na veel praten komt er uit dat er om 1 uur wel een andere kamer vrijkomt. Douchen en ontbijten en dan tot 1 uur lekker in de zon op het terras gezeten om 1 uur de kamer in het hotel in gebruik genomen. Dan maken we in de fotozaak een deal voor 6 fotobatterijen, 3 schoonmaaksetjes, 1 loodzak, 3 rolletjes en 9 rolletjes ontwikkelen. De korting is niet echt gigantisch maar de prijzen liggen zoveel lager dan in Nederland dat het toch de moeite waard is. Nog even zwart gewisseld, dit gaat heel wat sneller dan bij de bank. Dan belt Rolf naar huis en hoort ‘goed’ nieuws: Nederland heeft zich geplaatst voor het WK voetbal. De boys zijn blij. We lopen naar het centrum, de vlucht van RNA voor J+R herbevestigen. Onderweg naar durbar square kopen we lekkere verse broodjes die we bij Cosmopolitan met thee en cola opeten. Brieven gepost en wereldomroep gehoord: Bergkamp en Ronald de Boer hebben 3-1 gemaakt tegen Polen gisteravond. Als, we terug in Thamel, wat proberen af te dingen op een t-shirt denkt de winkelier direct dat we Joden zijn. Dat zijn blijkbaar de enigen hier die nog een beetje proberen te onderhandelen! Rolf koopt een hele mooie (kashmir) sjaal voor zijn moeder. We gaan ‘s avonds uit eten in een restaurantje, even buiten Thamel. Wij hebben hele lekkere chili con carne. Ook de taarten zijn goed en groot. PS leuk detail: de junglewalk die J+R in het Chitwan hebben gemaakt ging door precies hetzelfde gebied als onze wandeling de dag ervoor. Wij zijn dus ook in het Chitwan geweest. Zonder het te weten en zonder permit.