19 augustus 1993

19 augustus 1993 - Bangkok, Thailand

Na onze escapade van gisteravond uitgeslapen tot bijna 10 uur. Dan reserveren we met Bhutan Airways voor de 29e naar Calcutta. We raken aan de praat met een Engelse, Susan, die net als wij genoeg heeft van de Thai. Zij noemt ze ‘the scum of the earth’. De mensen zijn arrogant, onbeleefd en willen je niet helpen. De uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Susan’s vriend is al 5 dagen ziek dus gaat ze graag met ons wat drinken en daarna de boten van de koning bekijken. Deze ‘barges’ bereiken we met 2 ferries over de rivieren. Het zijn prachtig bewerkte, hele lange schepen. Vervolgens gaan we met de bootbus naar Chinatown. Een straatje is een enorme markt daar, met vooral veel stoffen en fournituren. Susan koopt 2 lappen zijde, wij kijken nog even rond. Om 16.00 uur zijn we wel toe aan een hapje en drankje. We vinden een chinees restaurant waar we loempia’s eten. Om 6 uur gaan we lopend terug en in Khao San Road nemen we afscheid van Susan met wie we een gezellige middag hebben doorgebracht. We gaan ‘s avonds weer naar ons favoriete restaurant waar we lekkere sweet en sour kip en green curry eten. Het eten is echt goed en veel. De magnum als toetje is ook een goede traditie geworden.