19 oktober 1993

19 oktober 1993 - Kathmandu, Nepal

Om een uur of 6 bereiken we de hoofdstad van Nepal. Er komt iemand in de bus van een hotel om toeristen te werven. Wij zijn de enige toeristen in de bus en al z’n aandacht gaat dus naar ons uit. We gaan met hem mee een bekijken de kamer maar we willen toch ook nog even verder kijken, onder andere naar het Shikharhotel dat ons in Bangkok is aangeraden. Hier vragen ze 21 dollar, maar we weten af te dingen tot 8 dollar. Mooi schoon, balkon, warm water, schone handdoeken, de perfecte kamer dus. Bovendien een rustige locatie maar wel midden in Thamel, de toeristenbuurt met alle winkels, restaurants etc. Er is een probleem met het warme water, we worden boos en nemen dan maar een koude douche. ‘s middags is het opgelost. Na het ontbijt hebben we geen zin meer in slapen en gaan lopend naar het postkantoor. Kathmandu lijkt een leuke oude, overzichtelijke stad, waar het veel minder druk is dan verwacht. Bovendien is alles te belopen. Er zijn 10 brieven voor ons met overwegend goed nieuws, maar Geeske heeft een heel droevig bericht: Appie is overleden. Hier schrikken we erg van. We lezen de post in een leuk klein café aan Durbar square onder het genot van appeltaart en later lasagne. Het weer is hier heerlijk zonnig, maar niet te heet. ‘s Avonds gaan we uit eten in de buurt van het hotel. Heerlijke steak van de hotplate. Vroeg naar bed.