2 augustus 1993

2 augustus 1993 - Kuta, Indonesië

039_detail

De ochtend brengen we nog op het strand door, maar om 12 uur checken we uit en vertrekken. We steken Bali over van noord naar zuid (opnieuw mooie sawa’s) en zijn om 14.30 uur in Tanah Lot. Hier staan een tempel op rotsen in het water. Het uitzicht is mooi, de tempel mogen we weer niet in.

bali_tempel

We lunchen hier ook, op een heel mooi plekje met zeezicht. Via Denpasar rijden we dan naar Kuta. Het verkeer is hier ontzettend druk. Twee auto’s rijden nog op elkaar omdat ze voor ons moeten remmen. Zeker niet onze schuld. In Kuta vinden we een (2 persoons) kamer in een hotel met zwembad. Een prachtig bungalowtje! Jelle en ik brengen de auto terug naar Sanur en halen onze spullen op bij ‘Puri Bali’. Bij de autoverhuur is niemand en we laten ons trouwe mobiel maar achter en schuiven de sleutel onder de deur door. Met 2 bemo’s via Denpasar terug naar Kuta. Een frisse duik in het zwembad behoort hier tot de mogelijkheden. Kuta valt ons tot nu toe ‘mee’, niet zo druk, niet zoveel verkopers als verwacht, morgen maar eens verder kijken. Het strand en de zee zijn in ieder geval prachtig, hele hoge golven. Een leuk eettentje vinden is moeilijk, veel westers eten en karaoke tenten. Uiteindelijk eten we ergens goede saté en lopen terug over het strand.