2 mei 1994

2 mei 1994 - Ankara, Turkije

Best vroeg op, ontbeten en op naar het postkantoor. Er is post! 4 Brieven. Het meest onbehulpzame personeel aller tijden en er zijn 2 brieven opengemaakt, maar ja… We gaan gauw in een trendy café zitten en lezen. Geeske heeft alle post die ze in de loop van het jaar terugkreeg nog eens opgestuurd. Heel leuk. Ook Bella heeft leuk nieuws over Randstad, waar wel weer kansen voor mij zouden zijn. Om half elf mama gebeld; verrassing: we komen binnen 2 weken thuis. Ze zijn wel blij! Vervolgens gaan we naar het museum van de Anatolische Beschavingen. Heel mooi. Vooral het gebouw, een oude bazaar die prachtig is gerestaureerd. Leuk vinden wij ook de Hittitische voorwerpen uit Hattusas omdat we die plek zelf ook gezien hebben. Als we uitgekeken zijn lopen we naar het nieuwe gedeelte van Ankara. Hier in het oude gedeelte is het ook leuk met veel kleine winkeltjes maar in het nieuwe deel begint voor ons het serieuze winkelen. Eerst nog een pide-lunch daarna koopt Jelle een bloes, ik twee shirtjes en een trui en een bh. Hè hè even pauze bij een fastfood tent (waar alle Turken altijd uren zitten) en in mijn eentje koop ik nog een echte Benetton broek en later allebei nog een trui. In een winkel met 80% korting; gigantisch druk. Alle kleren zijn voor ons trouwens spotgoedkoop; we zijn ongeveer 115 gulden voor alles kwijt. Gedineerd in een echt middleclass restaurant, heerlijke iskender- en dönerkebab. Wat een fijne dag. Tenslotte bel ik nog met Bella, hartstikke leuk en er is inderdaad kans op een baantje voor mij.

IMG0040

Op het busstation missen we nog bijna de bus omdat niemand zei dat hij verplaatst was maar om 22.15 uur zijn we onderweg naar Izmir.