20 augustus 1993

20 augustus 1993 - Ayutthaya, Thailand

Na inpakken, uitchecken en ontbijt vertrekken we om 8.30 uur naar de ambassades. De busreis verloopt relatief vlotjes. Via ‘Nepal’ zijn we om 10.30 uur bij de Indiase ambassade, we leveren de receipt in en krijgen te horen dat we om 13.00 uur de paspoorten pas krijgen. We besluiten maar te wachten en om 12.30 uur is het zover. En kunnen we weer verder. De bus brengt ons terug naar Thai Guest House. Ik ruil mijn boek waar ik met bijbetaling van 10B een veel dikkere voor terugkrijg. We verkopen ook de South East Asia gids, dit gebied laten we volgende week definitief (?) achter ons. Het is ons inmiddels opgevallen dat de Thai de hele dag eten, iedere straat heeft tientallen eetstalletjes met de bus gaan we weer naar het station waar we vrijwel direct per trein naar Ayathaya kunnen vertrekken. Deze rit van 1,5 uur kost 3e klas ongeveer ƒ 1,20, dit keer wel houten bankjes. Het duurt lang voor we Bangkok uit zijn, aan de rand van de stad worden al weer nieuwe wegen, huizen etc. gebouwd. Deze stad is echt ongelofelijk, we zouden hier niet willen leven. Ayathaya is een stuk rustiger en koeler. We moeten eerst met een pont de rivier over, die heel snel stroomt en waar heel veel drijfplanten in leggen. We vinden een kamer in BJ Guesthouse. Omdat we in het gastenboek zeer enthousiaste verhalen lezen over het eten hier, proberen wij het ook maar eens. De sweet en sour en spaghetti zijn lekker, de fruitshakes heerlijk en de mensen lijken een stuk aardiger dan de meeste in Bangkok!