21 juli 1993

21 juli 1993 - Kuta Lombok, Indonesië

kuta_ananas

Als we na het ontbijt op het strand kijken is het weliswaar vloed maar het stormt nog steeds en zonnen of zwemmen lokt niet zo aan. We hebben wel weer zin om te gaan rijden, we zijn zo happy met ons eigen vervoer en gaan dus op pad. Eerst nog een praatje met een Nederlands gezin dat in Yogya woont en hier op vakantie is. Het rijden is weer leuk, we komen door kleine dorpjes en langs heel veel scholen. Die vallen pas op sinds maandag de vakantie is afgelopen en er allemaal kindertjes in uniform om heen lopen. Het gekke is dat ze altijd speelkwartier lijken te hebben, ze zijn nooit binnen. We kopen 2 meloenen en als we die langs de weg zitten te eten komen Alex en Jessy (van mt. Rinjani) langs, ook op een brommertje! De eerste toeristen die we onderweg zien, zijn uitgerekend zij! Ze vertellen ons dat ze een heel leuk hotel in Lendang Nangka hebben met superaardige mensen. Omdat 3 maaltijden zijn inbegrepen gaan we er direct heen, zodat we daar kunnen lunchen. Grappig vrijstaand hutje met prachtige tuin eromheen. De lunch is Sasakfood en lekker. ‘s Middags bezoeken we Loyok, een zogenaamd handwerkdorp waar we geen leuke souvenirs vinden en Tele Batu prachtig gelegen tussen de rijstvelden. Hier drinken we thee en maken foto’s van de sawa’s. ‘s Avonds diner met Alex en Jesse die heel gezellig zijn en ons info geven over Thailand en Birma.