21 november 1993

21 november 1993 - Kathmandu, Nepal

Nog een heleboel was gedaan vanmorgen vroeg en dan gaan we rustig ontbijten bij H.K.K. Daar poetst Jelle de schoenen en ontmoeten we Aart en Petra uit het Chitwan weer. Jeroen en Rolf komen om 11 uur terug van de vlucht om de Everest. Helaas een niet helemaal positieve ervaring: het vliegtuig had 2x2 stoelen in plaats van 1x1 zodat er maar 1 bij een, bovendien heel smerig, raampje zat. Bovendien zaten ze precies bij de motor en propeller. En dat voor 90 dollar per persoon. Toch wel weer typisch Nepalees. Het was wel mooi en gelukkig was het weer goed. We zitten een tijdje op het terras en in het hotel en gaan dan om 2 uur theedrinken en wat winkelen. We kopen niets; niks is echt mooi en niemand wil onderhandelen. Om half vijf gaan de 3 jongens naar het centrum, fotozaken kijken want Rolf wil misschien een nieuwe camera. Ik ga niet mee, ben verkouden en neem een heerlijke warme douche en lees in Jeroen’s boek. Om half 7 zijn ze terug, een stuk wijzer en enthousiaster, morgen deel II. We eten voor de laatste keer in Avalon, biertje erbij en Jeroen trakteert op warme chocomel toe: want dit is de allerlaatste avond. Morgen om 5 uur gaat het vliegtuig en ‘s avonds hopen ook wij Nepal te verlaten. Het was wel leuk en gezellig (vinden wij!! Jeroen en Rolf ook? Dat hopen we dan maar).