22 oktober 1993

22 oktober 1993 - Kathmandu, Nepal

IMG0002

We ontbijten dit keer maar niet in het hotel, voor iets meer geld hebben we bij Helena’s Country Kitchen eieren, tomaat, 2 toast met jam, aardappelen banaan met thee/koffie. Op Durbar square wisselen we geld en informeren we bij de tourist office naar de gang van zaken rond de trekkingpermits. Ze vertellen ons daar ook dat het Dasainfestival (het belangrijkste Hindufeest in Nepal) vandaag begint en de koning en koningin dientengevolge vanmiddag Durbar square bezoeken. We gaan eerst maar koffiedrinken, ons tentje heeft echter geen gebak meer, dus belanden we in ‘Cosmopolitan’ ook aan Durbar square. Hier lekkere appelkruimel en chocomel. Ik schrijf een brief en we scrabblen een potje. Om 2 uur gaan we op de trappen van de tempel zitten om de koning te zien komen. Alles is afgezet en er is veel politie. De koning laat tot kwart over 4 op zich wachten en scheurt dan alleen langs in een grote geblindeerde auto. Ondertussen hebben wij mensen gekeken en mandarijntjes gegeten. We wachten nog een tijdje of de koning ook terugkomt.

IMG0003

Maar om 6 uur gaan we toch maar eten, weer bij Cosmo. Het is inmiddels best wel koud, we hebben ons niet verkleed. Jelle heeft een vega/cheeseburger en ik quiche. Heel jammer dat dit een uur op zich laat wachten. We lopen terug naar het Shikhar.