24 februari 1994

24 februari 1994 - Jeruzalem, Israël

Het is opnieuw regenachtig weer maar we gaan toch om half 9 naar de tempelberg waarop nu de Dome of the Rock moskee staat, de bekendste herkenning van Jeruzalem. Vanwege het miezerige weer en de hordes toeristen hebben we nu geen zin om de toegangsprijs van 6,- pp te betalen. We komen hier nog wel eens terug. Koffie gedronken in het hostel. Daarna lopen we naar de olijfberg waar zich het hof van Getsemané en een aantal kerken bevinden. Hier vandaan hebben we ook een heel mooi uitzicht over het oude Jeruzalem, maar ja het weer hè. Het is ook heel jammer dat de Dome net in de steigers staat. Toch hebben we wel een leuke tijd hier in Israël. Veel te zien, en een lekker relaxed leventje met zelf eten koken, koffie maken etcetera. We moeten alleen wel wennen aan al die toeristen overal. De zogenaamde heilige plekken vallen mij vaak wat tegen; klein, vol, niet echt indrukwekkend we bezoeken ook het Rockefellermuseum, een collectie archeologische objecten, gevonden in Israël. Na ons broodje felafel als lunch regent het zo hard dat we maar teruggaan naar het hostel waar we een heerlijk relaxede middag hebben op onze kamer die we momenteel delen met 2 meisjes en 2 Japanse jongens die de hele middag liggen te slapen en om 8 uur zeer plotseling alles binnen 1 minuut inpakken en vertrekken.

IMG0074

We eten erwtensoep uit een pakje van Knorr (mmm!), brood, humus en salade. Aardbeien toe.