26 april 1994

26 april 1994 - Göreme, Turkije

De omgeving is toch wel prachtig; vooral als we ’s ochtend op een zeer zonnig terras aan een heerlijk ontbijt van thee, brood, kaas, boter, jam, olijven, tomaat en ei zitten. Beetje aangeklooid deze eerste ochtend in Cappadocië. Dit lijkt het begin te worden van een heerlijk ontspannen  5-daags verblijf in een goed hotel in gezellig toeristenplaatsje. De eigenaar (hij lijkt sprekend op de vieze man) heeft 2 flairs en 4 Nederlandse boeken. ’s Ochtends ook was gedaan en brieven geschreven. Het weer blijft wisselvallig, om ±  12 uur begint het opeens te regenen! Als het weer droog is hebben we een zelfgemaakte lunch van boord met kaas en tomaat en yoghurt. Om half drie gaan we eindelijk eens de omgeving verkennen.

IMG0029

Dat is direct heel mooi. De kleuren en vormen van het gesteente en de vruchtbare grond daartussen. Veel huizen en een prachtig kerkje zijn in de steen uitgehouwen. Nu niet meer in gebruik. In een van deze oude ruimtes vindt Jelle een nestje met 4 piepkleine eitjes. Terug lopen we door een soort droge rivier (beek) bedding.Weer in het hotel kunnen we nog heerlijk in de zon zitten, maar als deze onder is wordt het snel koud. ‘s Avonds gaan we eerst wat tapijten (kilims) bekijken, maar we komen er nog niet uit. Uit eten gaan we in hetzelfde restaurant als gisteren: lentilsoep (uit een pakje?) en niet zo’n lekkere pizza als gisteren. Toch is het wel gezellig: biertje erbij, leuk muziekje, het is nog steeds vakantie! Overigens vandaag besloten om te proberen ± 13 mei thuis te komen.