4 juni 1993

4 juni 1993 - Tioman Island, Maleisië

055_detail

Vroeg opgestaan, om 8 uur al in de stad. Ontbijt bij Mac Donalds hotcakes en 2 enorme bekers thee. Tegen half 10 gaan de meeste winkels pas open. We kopen een draadontspanner en een horloge voor Jelle. Dit kost ongeveer 90 gulden, in Nederland 250. Om 11 uur terug bij het hotel om uit te checken. Tien minuutjes lopen naar het station, waar bus 170 naar Johru Bahru (Maleisië) al klaar staat. Lopend over de grens, 2 stempels in het paspoort erbij. Ter plekke stappen we over op de bus naar Mersing. Om half 2 vertrekt deze. De busrit duurt lang, maar is wel leuk. Onderweg gaat het keihard regenen. Om halfvijf zijn we in Mersing, waar we horen dat de boot naar Tioman een uur later gaat.

054

Op de boot zitten we met 4 andere Nederlanders op het dek. In het pikdonker komen we bij 'ABC' op het eiland aan. Na veel zoeken vinden we een hut met primitieve WC en douche en fan. Gezamenlijk gaan we nog 'fried noodles' eten. Gezamenlijk betekent dan samen met Petra en Fleur (2 van de 4 Nederlanders van de boot) die al 7 maanden onderweg zijn, vnl. in Australië) en Pete (een Amerikaan) en Dawn uit Zuid-Afrika. De andere 2 Hollanders stappen verderop pas uit de boot, zij zijn op huwelijksreis en zoeken waarschijnlijk een rustig plekje. Het restaurant was eigenlijk al dicht, maar de eigenaar haalt voor ons zijn oude moeder uit bed en die moet koken. De noodles smaken er des te beter door!