5 mei 1994

5 mei 1994 - Bursa, Turkije

Vandaag vertrekken we naar Bursa. Maar eerst uitgeslapen en op het terras in de zon gezeten na een heerlijk ontbijt om de hoek. Om half 12 vertrekt ons busje naar Somma. Hele mooie route. Zo groen weer. Na ruim 2 uur zijn we er en moeten overstappen naar Baliksehir. We hebben nog precies tijd voor een broodje köfte en een drankje. Weer een mooie rit met een fijn klein busje. In Baliksehir nemen we om 3 uur een grote bus naar Bursa, een grote stad van 800.000 inwoners. De bussen zijn altijd luxe in Turkije, maar eigenlijk vinden wij de kleine busjes veel fijner! Frisse lucht, meer zicht etc. In Bursa doen we het echt: we nemen een taxi naar het hotel. De eerste keer tijdens deze reis en waarschijnlijk de laatste, maar wat een luxe. Het hotel is in Gekirge, een buitenwijk van Bursa waar geneeskrachtige bronnen zitten. Ons hotel heeft een prachtig bad met dit water in de kelder. Het is een echt Turks hotel en met ontbijt kost de nette kamer maar 8 gulden. Gelijk het bad in! Heet, dit water en je wordt er wel moe van maar het zal wel gezond zijn. Wel een luxegevoel. Later gaan we uit eten en brengen daarna 3 fotorolletjes weg. Daarna probeert Jelle naar huis te bellen, maar het lukt niet. We eten nog een toetje in een ‘pastanese’ en moeten tot 10 uur wachten om de foto’s te halen. Ze zijn heel mooi geworden, veel blauwe luchten in Jordanië, Israël, Syrië en Jordanië. Een aantal foto’s zijn niet zo goed afgedrukt wat wel jammer is. Toch zijn we er heel blij mee.