6 juli 1993

6 juli 1993 - Yogyakarta, Indonesië

097

Om 6 uur opgestaan om naar de Burobudur te gaan. Met 2 publicbussen bereiken we de tempel om 9 uur. Hier is geen sprake van ‘van een afstand onder de indruk raken’ want je ziet de Burobudur pas als je er 10 meter voor staat. Dit vanwege alle bomen er omheen. In eerste instantie valt het ons wat tegen, maar als we er op zijn is het toch heel mooi. Zoveel reliëfs, zoveel Boeddhabeelden bijna allemaal onthoofd.

burubudur_sasburubudur

Aan de voorkant is het heel druk, aan de achterkant is vaak geen kip. Het circus om de tempel heen is gigantisch de verkopers beslaan een oppervlakte van misschien wel 10x de Burobudur. Er zijn ook veel boeddhistische monniken, gekleed in oranje doek. Later bezoeken we per riksja de Meduttempel, een kleine veel minder toeristische tempel met een 3 meter hoog boeddhabeeld. Terug in Yogyakarta gaan we eerst naar de terminal om kaartjes te kopen voor de bus naar Bali. We eten een late lunch van nasi goreng. Later brengen we 3 fotorolletjes van mij weg om te laten ontwikkelen. ‘s Avonds tijdens het eten kunnen we onze eerste foto’s van de reis bekijken! We maken een selectie van 40 foto’s die we in een van de bijgeleverde flipovermapjes doen. Bella kan dit + de negatieven mooi meenemen. Ook leuk voor de familie!