28 juni 1993

28 juni 1993 - Jakarta, Indonesië

083_detail

Even na achten komen we in de buurt van de haven, wat blijkt uit de vele ankerende schepen en enkele wrakken. Daarvoor al veel vissersbootjes en eilandjes gezien. De haven worden we ingesleept, door een heel klein sleepbootje. Om kwart voor negen aan land en per minibus naar Jakarta. Na veel zoeken nemen we een kamer in Tator Hostel aan de Jalan Jaksa. We permitteren ons de luxe van A.C. en private bathroom, wat ons 30.000 kost! Het is heerlijk, douchen, de was doen, afkoelen en een fantastisch ontbijt van gebakken ei, tomaat en 4 toast. We voelen ons een ander mens. Lopend naar Kantor Pos waar een leuk kaartje van Coby ligt. Terug langs enorm brede wegen en veel monumenten. Op de stoep voor het paleis van de president mag je niet lopen. In het gebouw van de Tourist Information zit ook Indosat waar we met mama bellen. Alles ook prima daar, ze zijn blij van ons te horen. Folders gekregen bij de TIC, onder andere plattegrond van Jakarta. Dan gaan we naar mc Donalds voor een Milkshake en Big Mac, beiden goed voor de eiwitjes! Terug naar het hotel en in no-time 1,5 liter water gedronken, we hebben hier steeds enorme dorst! ‘s Avonds gegeten bij een tentje in de buurt, gado-gado, ons standaardmaal.