Berlijn (2 april 2022)

2 april 2022 - Berlijn, Duitsland

‘s Ochtends met de tram naar het centrum, we eindigen op de Hakischer Markt. Zie daar ook het appartement van mijn vorige bezoek aan Berlijn in 2014.

HMJTDomSpreeDom

Dom

Lopen over het eiland in de Spree met de Domkerk via Unter den Linden naar de Brandenburger Tor. Hier moet het morgen gebeuren.

Brandenburger TorBrandenburger TorBrandenburger TorGroene lijn

Daarna nog via de Tiergarten naar de Siegesaule, hier eten we nog een stukje van Elies haar fameuze bananenbrood. Met de metro bij de Bundestag weer naar Tempelhof, om ook de andere lopers om te zetten naar block D. Dat gaat allemaal heel soepel, JT weet met een tijd van een ander aan de de Deutsche  Grundlichkeit te ontsnappen. Op de Hakischer Markt nog koffie met heerlijk gebak genomen en weer terug naar ons hotel in Oost Berlijn. ‘s Avonds gegeten in een spotgoedkope tent tussen de betontorens. Uiteraard helaas geen biertje(s) vanavond en ook op tijd naar het hotel en bed. De vele aanwezige sporthorloges geven aan dan we vandaag wel 17 km hebben gelopen, dit lijkt wat veel voor morgen.