Leeuwarden - Berlijn (1 april 2022)

1 april 2022 - Leeuwarden, Nederland

Om 8 uur met 2 auto’s in een besneeuwde omgeving vertrokken naar Berlijn voor de halve marathon. Ik zit in de auto van René met Ferdinand en Ronald. En de andere auto met Jan Tobias, Elies, Eldert en Peter. We raken elkaar redelijk snel kwijt op de Autobahn. Hebben een soepele rit (met onderweg veel maretakken in de bomen) en gaan in Berlijn direct naar het oude vliegveld Tempelhof om de startnummers op te halen.

TempelhofTempelhofTempelhof

We moeten de wave nog aanpassen naar block D ( 1:49:01 tm 1:59:00) om gezamenlijk te starten, René gaat in block C. Je moet dit wel aantonen met een tijd uit een andere loop. Daarna naar het hotel om in te checken, moeten even 10 minuten wachten op de auto van JT. We hebben 3 kamers en zitten op de 14 verdieping (eigenlijk de 13e) met een wijds uitzicht op ondermeer de landmark van Berlijn, de Fernsehturm. Het is wel een gebied als de flats van Bilgaard in het megakwadraat, maar voor 70 euro voor 3 nachten een superdeal. ‘s Avonds uit eten bij de Indiër in het plaatselijke winkelcentrum, erg lekker en gezellig.