Dag 1 Karlsruhe - Kehl (29 juni 2020)

29 juni 2020 - Karlsruhe, Duitsland

Langs de Rijn

Vanochtend Ferdinand uitgezwaaid. Hij heeft me eergisteren naar Karlsruhe gebracht. Gisteren 75 km gefietst ondermeer over mtb route, DieDreiTrails in Ettlingen. War sehr leicht volgens de beschrijving maar er zaten voor ons toch wel erg steile stukken in. Dit betekent afstappen en lopen.  Maar samengevat een zeer afwisselende rit. Daarna met de pont over de Rijn en naar Frankrijk gereden. ‘s Avonds het bierpaspoort van Ferdinand aangevuld. Kortom een topweekend en voor mij erg fijn dat ik op weg ben geholpen naar de oorsprong van de Rijn. Corona maakte het niet heel makkelijk om dit te plannen. Nu dus in mijn uppie verder. Corona wordt hier erg streng nageleefd, elke shop en ook in de doucheruimte moet je een mondkapje (ik gebruik een RIXTKAPJE) op, overal waar je iets consumeert moet je je gegevens invullen. Echt een groot verschil met Nederland.

De start

Vandaag een mooie tocht langs de Rijn, helaas wel tegenwind. Nog de plaats gepasseerd waar ik vorig op weg naar Rome de Rijn ben overgestoken naar het klooster in Buhl. Fietsen ging prima, rustig aan gedaan,  alleen op het einde nog een flinke bui, geschuild onder een viaduct maar toen was ik al wel nat geregend. Maar het kon nog natter. Daarna snel op de camping, er staan heel veel tentjes met fietsers. Wordt nog geholpen door een Freund uit Deutschland bij het opzetten van de tent. Tentopzetkennis was wat weg gezakt en zij hadden een vergelijkbare tent van MSR. Vandaag om 10:30 vertrokken en om 17:00 aangekomen, 87 km gefietst met 22 graden.

1. Ferdinand:
    29 juni 2020
    Was mooi en een super gezellig weekend Jelle🍻🎉🚴🏽‍♂️ Was inderdaad echt niet licht parcours, echt 1 en al klimmen in dat zwarte bos.. Afdalen was wel vet!! Lekker wat kilometers alweer voor je eerste dag👌Had exact dezelfde tijdsduur om van Karlsruhe weer in 058 te komen. Lekker genieten van je tocht en al het mooi van de route en natuurlijk goed bier blijven drinken elke keer na je rit🍻 Suc6 morgen weer💪