Dag 17 Gerolstein - Kloster Himmerod (4 juni)

4 juni 2019 - Großlittgen, Duitsland

Ik houd eerst een wedstrijd met een slak (zie foto). Eindelijk win ik weer, want de 3 grote blaren op de hak lijken te herstellen.
Via communicatie met een soort marifoon laat een spoorwegmevrouw de spoorbomen open gaan.
Daarna stuit ik op een heuse rivier met grote stenen er in.  Moet ik hier over heen? Er is ook nog een soort van kabelbaan, maar hoe werkt zoiets? Maar ik spring met grote sprongen van steen naar steen als een Indiana Jones naar de overkant. Niet heus, op sommige plekken kruip ik van steen naar steen, dit gaat goed. Tot de laatste steen, die is nat en modderig en te ver om te kruipen. Ik moet wel springen. Even schieten er nog gedachten door mijn hoofd van een wegglijdende voet met een val in het water, een gebroken been en einde voettocht naar Rome. Maar ik denk niet meer na en ga. Ik sta als een huis op de steen!! De 2 wekelijks evenwichtstrainingen van René en Amir hebben geloond.  Onderweg de tent nog opgedroogd op het asfalt, het heeft vannacht geregend. Vervolgens de weg kwijtgeraakt in het bos, geen enkel pad meer, maar via de sporen van everzwijngewoel toch de weg bereikt.
Mijn  lunchbreak heb ik gepland bij een supermarkt. Helaas kom ik om 12:45 aan en de winkel sluit om 12:30. Dan zie ik een aantal mensen een party-service  binnengaan, het blijken 4 Belgen. Ik had ze vanwege hun spraak niet herkend, het leek op een uitgestorven Germaanse taal. De party-service blijkt een slager maar helaas eten de 4 Belgen de laatste broodjes op.  Voor mij resteert alleen koffie en een worst. Het zit niet mee. Bij het checken van de mail blijkt dat de reservering bij kloster Himmerod (mijn bestemming) is gelukt. Het leed is weer vergeten, afvallen doe ik toch wel.  Vlak voor het Klooster strijkt er opeens een witte duif naast mij neer. Dit moet een goed teken zijn. Klooster Himmerod is fantastisch, een pelgrimsoase. Ik moet met een medegast wel wachten op de kamer, de beheerder geeft net een orgelconcert (zie en hoor video).  Als pilger hoef ik niet de formularia in te vullen en ook de toeslag vervalt. Direct gedoucht, wasje gedaan en een abdijbier genomen. Copieus gegeten met de de Duitse medeloper (loopt de Eifelsteig maar dan ondermeer 3 dagen vanuit het Klooster, kan slechter) heel gezellig en eet als toetje Germknodel gefullt mit pflaumenmus an vanillesosse. Topdag.

vandaag 35 km

1. Jettie de Vries:
    5 juni 2019
    Leuke verslagen van je belevenissen Jelle! Benieuwd naar je nieuwe avonturen en foto's. Prachtige omgeving. Zet hem op!
  2. Cees Klomp:
    Hoi Jelle,
    Mooi herinneringen doemen op bij het lezen van jouw blog. Je liep van Aken naar Heimbach over de E8 vrijwel hetzelfde traject als ik deed in 2013. De blaren in het begin, de steile klim, de kruisgang naar Maria Kloster, het dwalen in de bossen, de vraag ‘is het pad wel een pad’, de tegenslagjes, de meevallers, etc. Niet altijd leuk als je er middenin zit, maar na verloop van tijd prachtige herinneringen. Succes en mooie avonturen gewenst. Ik blijf je volgen.
  3. René Swart:
    5 juni 2019
    Geweldig Jelle. Hoop dat je straks ook een boekje oid uitbrengt.
  4. Amir:
    5 juni 2019
    Prachtig geschreven Jelle. Inderdaad straks een boek uitbrengen.
    Zet ‘m op en veel plezier nog.
  5. Ronald:
    5 juni 2019
    Mooie verhalen. Ik lees ze graag. Ga zo door. Zet m op en heel erg veel plezier.
  6. Ferdinand:
    5 juni 2019
    Mooi avontuur Jelle en echt leuk om te lezen wat je meemaakt allemaal😁 en de foto’s te checken. Blijf je avontuur ook zeker volgen hier. Suc6 en zet hem op💪
  7. Rob:
    5 juni 2019
    Haha Jelle. Je hebt talent met schrijven. Leuk om te lezen.
    zet um op
  8. Elies:
    5 juni 2019
    Je hebt echt talent voor schrijven Jelle! Erg leuk om je op deze manier te volgen. Wens je heel veel succes verder. En geniet!
    Groetjes Jan Tobias en Elies