Dag 18 Kloster Himmerod - Kordel (5 juni)

5 juni 2019 - Kordel, Duitsland

Eindelijk weer op een echt bed geslapen en gewekt door de klokken van het klooster. Ik hoef er niet vroeg af want de Gottesdienst is niet op Mittwoch, Schade. Prima ontbijt met de 5 Duitse manlijke gasten en een monnik(?). We mogen een lunchpakket mee.
Vandaag makkelijk dagje, uitstekend weer, licht heuvelig en wat veel asfalt (loopt prima). Onderweg vraagt een boer op tractor(tje) met kar of ik mee wil rijden. Toch maar niet, al vraag ik me af of Bonifatius op zijn reizen naar Rome ook niet deels op een kar heeft gezeten. Maar die ging dan ook heen en weer en zelfs twee keer. De laatste keer had  hij beter in Rome kunnen blijven i.p.v. naar Dokkum (mijn geboorteplaats) te gaan. Maar dat is geschiedenis. De dorpjes die ik passeer hebben geen inwoners, geen supermarkt en alleen een gesloten restaurant. Iedereen is waarschijnlijk keihard aan het werk en zo hoort het ook. Onderweg twee keer een vos, een dode langs de weg en een levende die een meter achter mij langs liep terwijl ik in het zonnetje zat te picknicken. Toen ik hem wilde fotograferen kreeg hij helaas meer dan normale haast. Waarschijnlijk een geval van fotoangst, hebben vossen vaker last van. Laatste 5 km weer over de officiële Eifelsteig, weer heel mooi. En dan aankomst bij hotel-restaurant Neyses am Park in Kordel. Laatste kamer is vanochtend geboekt door Saskia. Wildkamperen blijft mij bespaard. Prima hotel en voor het eerst wifi in Duitsland. Het restaurant serveert ook mijn eerste schnitzel, perfect!!! Blijkbaar moet je ze in Duitsland eten.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, en support, ik reageer niet terug want daar is de weblog voor. Maar het houdt mij wel op de been!!!

Vandaag 31 km

Ps Vandaag nog even de kaart (zie printscreen, de blauwe lijn betreft mij) bekeken van het oversteken van de rivier gisteren.  Blijkt erna het oversteken via de stenen nog een brug te liggen. Niet gezien maar het lijkt wel zo te zijn. Oversteken via de brug is natuurlijk wel voor enorme watjes.