Dag 22 Homburg - Pirmasens (9 juni)

9 juni 2019 - Pirmasens, Duitsland

Heerlijk zo’n eigen appartementje, net als thuis yoghurt uit de koelkast en een banaan er bij gemikt. Verse broodjes met Emmentaler kaas. Het voelt alsof ik hier woon. De eigenaren wonen beneden en hebben op de 2e verdieping maar liefst 5 appartementen, kost 35 euro per nacht. Vanwege de Universitätsklinik is hier veel vraag naar. De route gaat vandaag nogal veel door langgerekte dorpen, vanwege Pinksteren is er niets open en is er ook bijna niemand op straat, terwijl het prachtig weer is. Wat is iedereen in hemelsnaam aan het doen? De Gottesdienst natuurlijk! Ik passeer op dat moment een kerk waar ik accuut een  stempel wil regelen, een meneer in pak die waarschijnlijk wacht op zijn vrouw die de Gottesdienst bijwoont zegt dat het ook wel mogelijk is in het café er naast. De stempel die ik daar krijg heeft helaas weinig met de kerk te maken.

De omgeving in Saarland is veel minder ruig en uitdagend dan de Eifel, meer cultuurland en kleine stukjes bos, het loopt daardoor wel lekker door. Verder is het vooral proberen van de omgeving te genieten. Eigenlijk is het een beetje saai en ik ben bang dat er nog meer van deze dagen gaan volgen. Ook ben ik inmiddels zover afgedwaald dat ik de enige wandelaar ben in de zeer wijde omgeving. Ga morgen wel naar Frankrijk, altijd leuk een nieuw land. De voetbalavond via de Duitse tv eindigt helaas in mineur, weer tweede en voor zoveelste keer verpest Portugal een wedstrijd voor ons. En weer zwaar onterecht.

Vandaag 32 km (de doping was uitgewerkt, misschien morgen een hogere dosis proberen)