Dag 24 Fleckenstein - Roeschwoog (11 juni)

11 juni 2019 - Rœschwoog, Frankrijk

Vannacht zeer onrustig geslapen. Het leek wel of ik met Das Boot op de vlucht was voor de torpedobootjagers en de klinknagels er één voor één uitknalden. Een erg onheilspellende scène. Bij mij ging het om mijn luchtbedje, waar iedere keer een compartiment een harde knal gaf, ik doodstil moest blijven liggen en er toch weer een knal volgde. Uiteindelijk werden 10 compartimenten een grote bobbel. Dat slaapt niet lekker. Dus mijn nogal dure neoair uberlite  therm-a-rest bedje is nu al stuk. Morgen in Buhl maar eens kijken of ik een nieuwe kan krijgen of misschien valt het vannacht mee.

Vandaag na 5 km een stop bij de boulangerie, echt Frans, hier voor achten koffie met stokbroodje kipkerrie gegeten. Halverwege de dag schreeuwde mijn gestel om proteïnes, die heb ik gekocht bij de Match (grote Franse supermarkt), namelijk een kilo kwark (Bibeleskaes), een halve kg yoghurt, een liter melk en een pakje geitenkaas. Dit moet voldoende zijn.

Eerste deel vandaag was met mooi met weer levendigheid in de dorpen, nog een groot marterachtig wezen, 4 jonge katjes, een plaspauze tegen een Franse of Duitse bunker met rijpe kersen in de enorme kersenbomen waar hij achter verstopt lag, het tweede deel was minder spannend met te grote weg en nog een kaarsrechte weg van 6 km door het bos. Op de camping krijg ik de sleutel van de beheerder (student met vakantiebaan) om in zijn huis de resterende proteïnen in de koelkast te bewaren. Het was een beetje te veel.

Vandaag 40 km

1. Pieter:
    12 juni 2019
    He Jelle,
    Ik volg je al een tijdje en ben onder de indruk van de km's die je steeds maar weer maakt. Je schrijft heel leuk en beeldend. Dat kamperen ellende is en blijft is met het langzaam exploderende of imploderende luchtbed maar weer eens gebleken. Gaat goed, is leuk om te lezen en hou vol.
    Groeten,

Pieter
  2. Taco Visser:
    13 juni 2019
    Nogal duur is nogal "üntertrieben"