Dag 28 Hasemannhutte - Brend (15 juni)

15 juni 2019 - Brend, Duitsland

Vanochtend nog even de vliering bekeken, prima slaapplek (behoorlijk spokey in je eentje, de enige film die ik ooit 2 keer heb gezien was namelijk The Cabin in the Woods, onlangs nog samen met Rixt (dochter)). Dan vertrek, het is bomen, bomen, bomen, steil, steiler, steilst, zwaar, zwaarder, zwaar klote. Gelukkig bereik ik mijn lunchbreak om even flink te bunkeren en uit te rusten. Daarna laat de Westweg zich van een milde kant zien. Minder steil en weer boerenland, toch meer mijn ding, stam tenslotte af van boeren en niet van houthakkers.  Wil daarna een stempel halen in een schilderachtig kerkje (Martinskapelle) en loop hierdoor tegen de oorsprong van de Donau aan (unglaublich). Altijd lastig vast te stellen waar een rivier begint, maar ene wasserdoktor heeft het in 1950 vastgesteld. De man had een roeping want hij heeft zich daarnaast gewijd aan de oorsprong van de Amazone en de Rijn. Hij baalt er nog steeds van dat dr. Livingstone hem net voor was met de Nijl.

Logeer in een prima hostel in Brend, 3 bedjes op de kamer, maar ik heb het rijk alleen. Het hostel+resto is afgehuurd voor een 60 jaar feestje. Ik ben de enige gast omdat booking.com blijkbaar niet is uitgezet. Een feestje hier is niet compleet zonder een blaas en trommel gezelschap die de stemming er behoorlijk inhoudt. Ik wordt bijna uit bed geblazen zoveel decibels (zie video toen ik het nog leuk vond). Gelukkig zijn er door de extra bedden ook extra kussens (hele dikke) beide klem ik met mijn armen om mijn hoofd en zo weet ik uiteindelijk in slaap te vallen. Volgende keer toch maar oordoppen meenemen. Vanochtend bij het ontbijt nog even gevraagd  hoe lang het feestje had geduurd: tot 5 uur. De man met flinke kater vroeg eerst wel netjes of ik had kunnen slapen......