Dag 30 Neustadt- Igelschlatt (17 juni)

17 juni 2019 - Ühlingen-Birkendorf, Duitsland

Vandaag meer dan een uur ontbeten en pas na negenen vertrokken. Volgens het routeschema zou ik nu naar Konstanz moeten gaan, maar ik heb om besloten om via Zürich te gaan en een nieuwe weg naar Rome te vinden, altijd een uitdaging. Het is vandaag werkelijk schitterend wandelen, allemaal natuur en heel veel bloemen. De ene bij na de andere bij botst met mij. Dan hoor ik midden in het bos opeens “Da ist wieder die Holländer!”. Heb gisteren kort met een echtpaar gesproken dat aan het toeren was en kom hun nu weer tegen. Die kans is minder dan nihil als je ziet hoe groot het gebied is, hoeveel paadjes er zijn en hoe vaak ik vandaag al ben fout gelopen. Loop nog even een tijdje met hen op, ze wonen in de buurt en hebben vandaag een wandeldag. Hij heeft net een kleine beroerte gehad en ze zitten midden in het medische circuit, maar wandelen is goed. Ondertussen de mail gecheckt want ik heb gisteren geïnformeerd naar de garantie van het matje. En ik krijg heel snel bericht terug dat het inderdaad garantie is, ik kan het om ruilen bij een dealer of het kan worden opgestuurd. Perfecte service van Kampeerwereld Hendriks in Ermelo, dit gaat goed komen. Ik beloof een goede review als ik het matje binnen heb. Het nogal dure matje wat Taco in een reactie “üntertrieben” vondt kost inderdaad 180 euro, maar dan heb je ook iets. Tegen drieën kom ik bij een enorme brouwerij, staat als attractie op kaart en dat is het ook. Uiteraard wel toeristisch en zeer gelikt, maar ik ruik de bierlucht wel uit de putten. Volgende tour is pas om 5 uur, dat duurt me te lang. Bovendien valt het bezoek aan de  Guinness brouwerij in Dublin met Willem  (broer) en Geeske (zus)  ook niet direct te verbeteren. Ga vanavond natuurlijk wel een Rothaus drinken!! Onderweg nog een goed bericht van Jort (zoon), hij heeft zijn bsa (binnend studie advies) gehaald, top. Dit gaat weer geld kosten, zijn we blij om. Nu Rixt nog, altijd lastig, nee hoor heeft vorig jaar het 1e jaar op de Kunstacademie cum laude gedaan! Om een uur of vijf arriveer ik bij de camping en ga eerst aan de taart en vanavond wel aan de Rothaus. Bij het eten hebben ze geen Rothaus!, ik laat voor de zekerheid een foto zien, meer nee echt niet. Was für eine enttäuschung zeg ik tegen de ober.

Vandaag 30 km

1. Peter:
    17 juni 2019
    Ha die Jelle, je (aangetrouwde) neef Peter hier. Geweldig joh wat je doet. Ik kan het bier bijna proeven.... Wat een tocht. Ik ga al je blogs lezen. Voor nu, geniet ervan.
  2. Saskia:
    17 juni 2019
    Gaat goed met je Duits, haha! Na alle studiestress van afgelopen weekend nu rustgevende berichten uit Groningen inderdaad. En we zijn ook trots op jou 💚
  3. Wiebe:
    18 juni 2019
    Je schrijft een leuk blog Jelle. Zo te zien en te lezen geniet je ervan. Het gaat in ieder geval ook over eten en drinken. Heel knap van je om deze voettocht te maken. Heel veel succes met de 2e helft.