Dag 32 Hohentengen am Hochrhein - Zürich (19 juni)

19 juni 2019 - Zurich, Zwitserland

Vandaag de Rijn overgestoken naar Zwitserland. Onderweg vooral langs wegen met fietspad gelopen, en hoe dichter bij Zürich hoe drukker het werd. Opvallend veel roofvogels (haviken ?) in de lucht (soms wel 10) en nog een nest met bijna uitvliegende ooievaars op een kerktoren. Mijn verblijf is in een backpackers hostel, met 6 bedden op een kamer. Het voelt net of ik weer op interrail ben. De mooie stad nog even bekeken, alles is peperduur, het is ook de duurste stad van Europa.  Daarna zit ik met een Zweed (Anton) op het perfecte dakterras van het hostel, is hier voor een festival in de buurt en gaat dit jaar ook voor de derde keer naar het beste festival van Europa, Psy-Fi in Leeuwarden, zegt dit zonder dat ik heb verteld dat ik daar woon. Uitstekend georganiseerd en de muziek gaat er lekker vroeg op zacht, komt ie ook nog aan slapen toe. Heeft nog een joint bij een soort of 7eleven gekocht (<1% THC en helemaal legaal, genoemd white widow), voor de relaxing. Ik mag meeroken maar dat is natuurlijk niet nodig want ik ben al helemaal zen geworden door het pelgrimeren. Daarna komt er ook nog een tweetal datastudentes uit de US bij, kortom gezellig. Ga nog even de stad in voor foto’s maken op de golden hour. Slapen valt niet mee op de volle kamer, het was vandaag 29 graden en op de kamer is het nog veel warmer.

Vandaag 34 km

1. Cees Klomp:
    21 juni 2019
    Letterlijk en figuurlijk een grens over Jelle. Het moet een goed gevoel geven in Zwitserland te zijn aangekomen. Duitsland is een groot land en dat heb je achter de rug. Nu de uitdaging van de bergen. Ik volg je met veel belangstelling. Hartelijke groet. Cees.