Dag 39 Bellinzona - Isone (26 juni)

26 juni 2019 - Isone, Zwitserland

Vandaag een staddagje in het mooie Bellinzona gepland met een korte wandeling. We gaan naar een museum en een van de drie forten, zijn groot en intact. Daarna de culinaire dingetjes gedaan op verschillende terrassen, gelato, espresso en pizza tonno. Om 3 uur rugzak opgehaald voor de wandeltocht naar het volgende dorpje (Isone) van ongeveer 10 km. Even rustig opbouwen voor Jort.  Nadat we de stad uit zijn is het nog 6 km en staat er een bordje met 3,5 uur lopen naar Isone. Dat klinkt erg veel voor 6 km.  Helaas klopt dit wel want de tocht is bar (een stap opzij en je begint weer bij start),  enorm steil en met heel veel haarspeldbochtjes en gaat tot 1.000 meter hoogte. Ezels balken ons onderweg na. Na een korte daling met voor Jort een wandeling tussen de net gemolken koeien op weg naar de wei komen we aan bij het hotel. Hotel wordt net verbouwd in een veel te moderne stijl en de eigenaar heeft voor nu zijn oude oma uit stal gehaald voor de maaltijd. Zij maakt de perfecte maaltijd uit de tijd van Heidi en Peter in de bergen, draadjesvlees met 50% vet, veel aardappelen, worteltjes en een ingemaakte ui en vooraf bruin gespikkelde groene sla met niets.

Vandaag 12 km

1. Cees Klomp:
    27 juni 2019
    Mooi Jelle, een paar dagen met je zoon. Misschien leuk het gedicht Ithaka te lezen van de Griekse dichter K.P. Kavávis. Het gaat over de reis en de bestemming.