Dag 41 Lugano - Verano Borghi (28 juni)

28 juni 2019 - Varano Borghi, Italië

IMG_3261

Jort is vanochtend om 7:34 in de trein gestapt, met Zwitserse precisie vertrokken, het kan wel NS. Was natuurlijk super voor mij en Jort zei gisteren zelfs tegen de stempelmevrouw dat hij ooit ook naar Rome wil lopen. Ik ben dus lekker vroeg gestart, prima want het wordt vandaag 37 graden. Eerst nog laatste stukje Zwitserland en dan met een veerbootje naar Italië, dat varen voelt goed aan. Aan de overkant direct maar aan de americano’s, wat een prijsverschil weer, nu de goede kant op, kosten 1 euro, gisteren nog 3 tot 4 euro per kopje. In Italië eerst vooral langs de weg, voordeel lekker afkoelen in mijn eerste bezoek aan een Mc Donald, cola, friet en milkshake. Als ik aankom bij de camping blijkt hij uit de running te zijn. Flinke tegenvaller want moet nu nog 11 km door. Kom terecht op echte Italiaanse familiecamping met ook veel oudjes, ben de enige passant. Ligt aan een soort van Nederlands meer want er zijn futen, eenden, meerkoeten, meeuwen en grote en kleine karekieten in het riet. Neem in het restaurant het dagmenu met 3 gangen en kies voor lasagne, bocconuni, salade, wijn. Kosten 10 euro. Met dit soort hoeveelheden kun je er weer even tegen aan, was ook wel nodig. Nog goed nieuws uit Nederland, mijn 2 neefjes uit Groningen, Hidde en Merijn zijn met vlag en wimpel overgegaan.

Vandaag 44 km (heet en zonder de boot)

1. Fred,Marja:
    29 juni 2019
    Het is vast weer even wennen na die fijne dagen met zijn tweeën maar je bent in het laatste land van je tocht.Geweldig wat gaat het goed!
  2. Ferdinand:
    29 juni 2019
    Mooie verslagen Jelle en gaat maar goed hè! Lekker genieten van het mooie Italië en de goede koffie, biertjes en eten daar en de mooie omgeving. Heelveel suc6 verder en enjoy!