Dag 42 Verano Borghi - Somma Lombardo (29 juni)

29 juni 2019 - Somma Lombardo, Italië

IMG_3301

Even vergeten dat het met deze hitte in een klein tentje heet wordt, (haast) niet te doen. En ook nog de prima Italiaanse sfeer op de camping. De laatste x in Zwitserland nog in de slaapzak, maar nu wel weer met een pico bello matje. Elk nadeel heb zijn voordeel, gisteren verplicht langer lopen nu dus korter, ik had namelijk al geboekt voor vandaag. Een wandeling die ik ook op Terschelling had kunnen doen (uitgezonderd de hagedissen). Kom al voor enen aan op een hele mooie plek. Een complex uit 1884 bedoeld  voor opwekking energie, water voor irrigatie en water voor een kanaal. Het water is super helder met veel libellen en vissen.

IMG_3346

Ook de 5 prima kamers zitten in het complex met een biorestaurantje voor de vele fietsers die langskomen. Echt de ideale locatie om even op adem te komen en de route even te bepalen. Het doel is nog een paar dagen de E1 door het dal van de rivier de Ticino tot Pavia te volgen en vandaar tot Rome over de Via Francigena te gaan, een drukkere (pelgrims)wandelroute, maar daar is ook weinig voor nodig.

Vandaag 15 km