Dag 44 Robechetto con Induno - Abbiategrasso (1 juli)

1 juli 2019 - Abbiategrasso, Italië

IMG_3650

Om 7 uur vertrokken voor een mooie tocht, eerst langs de waterkanalen (vissen, libellen) met erg veel muskieten vandaag.

IMG_3594

Daarna steeds meer landbouw met mais, tarwe en rijst. Onderweg geen dorpjes en pas mijn eerste food na aankomst in Abbiategrasso om half twee. Heeft net iets te lang geduurd. Maar Abbiategrasso heeft een leuke en gezellige binnenstad dus ik haal het weer in. Opvallend is wel dat de communicatie in Italië enigszins moeizaam gaat, bijna niemand spreekt Engels. De man bij de tourist information niet, iemand die je wil helpen met een betere route niet,  in de kerk niet etc. Tegen zessen even de kerk bekeken en net dan begint een kerkdienst. Ga toch maar zitten, maar hoe lang gaat dit duren? Uiteindelijk blijkt het de Heilige Mis (nadien opgezocht) met heel veel rituelen en een preek over Leviticus waarbij minimaal 5 mensen zijn betrokken voor de bijna 25 kerkgangers. De dienst duurt uiteindelijk een klein uurtje. Deze kon er dus na de vele diensten uit mijn jeugd nog wel bij.

Vandaag 27 km (max 34 graden)

1. Wil Jore:
    2 juli 2019
    Jelle, heel fijn al die verhalen van jou.
    Wat is er veel te ontdekken in de wereld, hè.
    En wat mag een mens blij zijn, dat-ie dat zo maar gezond en wel doen kan.
    Blijf genieten!
    Wim en Wil