Dag 50 Sivizzano - Berceto (7 juli)

7 juli 2019 - Berceto, Italië

Vanochtend maar eens vroeg gestart (6:30) om de warmte wat voor te zijn. In het guesthouse liggen voor het ontbijt allerlei benodigdheden met ook melk en yoghurt, hier kun je een bijdrage voor achter laten. De tocht is niet lang maar sommige klimmen zijn pittig genoeg, onderweg nog een eekhoorn. Klim naar ongeveer 1.000 meter, waarbij de temperatuur daalt, op het eindpunt maximaal 22 graden, met tussendoor ook nog wat regendruppen. Op de bochtige autowegstukken wordt er behoorlijk geracet door de vele zondagse motorrijders. Kom al om 1 uur aan in Berceto waar het sfeervol is vanwege een 3-daags festival in het kader van bewustzijn, Amnesty is bijvoorbeeld aanwezig. Door de programmering krijg ik het zelf helaas niet zo bewust mee als ik had gewild. Logeer in de plaatselijke bieb waar ze ook 2 kamers verhuren, de kinderboeken met plaatjes zijn prima te volgen door mij.

Vandaag 25 km (max 26 graden bij start afkoelend tot 22 graden)