Dag 52 Pontremoli - Sarzana (9 juli)

9 juli 2019 - Sarzana, Italië

Vandaag ook eens vroeg vertrokken (6:30). De VF maakt weer zulke vreemde kronkels dat ik via de autoweg naar Aulla loop. Onderweg stopt er nog wel een automobilist die zegt dat dit niet de VF is en vindt vooral dat de weg niet geschikt is voor wandelaars. Geef hem groot gelijk maar ik denk bij mezelf de racefietsers gaan er ook langs. Op zich heeft hij wel een punt. In Aulla een lange uitruststop en daarna nog een pittige klim (ik zie op de top voor het eerst de zee) en daling over vooral mountainbikepaden en zeer diep uitgesleten wandelpaden om in Sarzana te komen (16:30), dit was volgens mij de laatste bobbel van de Apennijnen. Sarzane is echt een pico bello stadje, allemaal winkeltjes, pleintjes, terrassen en zowaar toerisme. Heb een soort van appartementje in het centrum van de stad, een aanrader, er mist echt niets en dat voor 35 euro. Ook een prachtige kerk, als ik er uit ga komt net de pastoor binnen gestapt en die bezorgt me een heel mooi stempel.  Eet ‘s avonds nog een heerlijke mascarpone met spek pizza, het lijkt wel vakantie.

Vandaag 42 km (Max 31 graden)