Dag 57 San Gimignano - Monteriggioni (14 juli)

14 juli 2019 - Monteriggioni, Italië

IMG_4672

Het is zondag dus maar eens rustig aan gedaan. Vertrek pas om 10:10 voor een mooie wandeling door het Toscaanse heuvellandschap, het tweede deel is lang door een stadje en daarna ook iets minder fraai. Zie dan al in de verte Monteriggioni prachtig liggen, een vesting uit 1213,  bedoeld om in vroegere tijden de Via Francigena te beheersen. Is decor van de reclamespot van Claudia Schiffer in de Citroën Xsara en van een flink aantal delen Assassin's Creed. Als ik aankom zie ik veel verklede mensen en dat blijkt te komen door de laatste dag van een 6-daags middeleeuws festival. Het betekent wel dat de dorms uitpuilen van de artiesten en dat de Tourist  Office zegt dat er al een pelgrim naar een dorp verderop is gebracht en dat mij dat lot ook rest. Denk nog aan mijn tent (is er ergens een tuin) maar ga eerst maar even bij het  **** sterren hotel langs en daar is een eenpersoonskamer vrij, uiteraard duurder dan ik gewend ben. Afdingen als armlastige pelgrim lukt ook weer niet dus de beurs maar getrokken. Maar dit pakt goed uit, het festival is echt geweldig, overal fantastische optreden, stands, eten van het spit, allemaal soorten wijn en bier. De doedelzakmuziek (zie video) is echt top en de trommelaars zo goed heb ik nog niet eerder gehoord. Nog optredens van troubadours en Dante Alighieri, beide lastig te verstaan, maar blijft toch zitten. Echt een superfestival, Bonifatius zou er jaloers op zijn geweest. Iedereen moet nog met de auto terug en toch is het tot eind druk.

Vandaag 27 km (max 29 graden)

1. Ralf Buiter:
    15 juli 2019
    Hè Jelle,

Ik had nog niets van je gelezen maar vandaag even ingehaald (eindelijk vakantie hier) wat een prachtige verhalen en mooie foto’s. Je ben ook al erg ver. Heel veel plezier en succes