Dag 58 Monteriggioni - Siena (15 juli)

15 juli 2019 - Siena, Italië

IMG_4757

Een Nederlands weertje daar was ik wel aan toe, bewolkt, beetje regen en niet te warm. Lopen gaat dan ook prima, hele mooie route met paadjes en natuur, moet toch ook een tijdje de tarp inzetten, een rugzak met natte inhoud daar heb ik geen trek in. Kom al om 1 uur aan in Siena, hotel zit bijna vast aan de Piazza del Campo, een van de mooiste pleinen van Europa. Bezoek later de Duomo Santa Maria met een schitterende voorgevel en van binnen met zwart-wit marmeren zuilen, echt pracht en praal. Verreweg de mooiste kerk tot nu toe. In een zijruimte zit de Libreria Piccolomini, de bibliotheek van Paus Pius II, deze is zo niet mooier, elke centimeter is versierd met prachtige fresco’s. Wandel daarna de hele stad nog door, maar door het Hollandse weertje komt het net wat minder goed uit. Klein nadeeltje van het weer is ook binnen eten (laatste grote stad voor Rome, ja het schiet op en dus lekker uitgebreid gegeten met espresso en toetje) en zelfs lange mouwen. Maar niet zeuren het is maar 1 dag en ik heb de lange  broek nog steeds voor janlul meegenomen.

Vandaag 20 km (max 21 graden)

1. Saskia:
    15 juli 2019
    En het mooiste pleintje van de wereld 😃
  2. Nynke Beintema:
    22 juli 2019
    Helemaal eens: mooiste dom ooit gezien 😍 over een weekje zijn wij daar 😄