Dag 16 Sankt Goarshausen - Bad Breisig (14 juli 2020)

14 juli 2020 - Bad Breisig, Duitsland

Vandaag om kwart over 9 vertrokken naar de eerste stop in Koblenz. We gaan dicht langs de Rijn met veel vrachtschepen, fietspad (en veel collegafietsers), autoweg en spoor. Mooie route waarvan het romantische karakter met de vele kastelen langzaam afneemt. Komen na 40 km aan op de Deutsches Eck in Koblenz met het enorme standbeeld van kaiser Wilhelm I.

Kaiser Wilhelm I

De Moezel stroomt op dit punt in de Rijn. Fietsen nog even door de niet zo spannende Altstadt en gaan dan weer verder. Eerst door wat industrie en dan weer dicht langs de Rijn, met een picknick, om in Andernach aan te komen. Een uiterst leuk en gezellig stadje waar we een stop hebben bij het drukke Eiscafé. Dan nog de laatste kilometers naar Bad Breisig voor ons hotel. Krijgen in eerste instantie geen Rijnzicht maar onze kamer blijkt niet proper zodat we verhuizen naar een kamer met wel Rijnzicht en ‘s nachts veel stampende vrachtschepen, waarbij ik het idee dat mijn bed in de machinekamer stond. Desondanks heerlijk geslapen en Saskia heeft überhaupt niks gemerkt. Eten ‘s avonds in Wirtshaus zum weissen Ross, met zeer Duitse gerechten. Lekker met Rheinischer Sauerbraten mit Kartoffelkloss und Apfelkompott en als toetje Marillenknödel.

Vandaag 77 km die Saskia wel wat in de onderbenen voelt en ongeveer 26 graden met toenemende bewolking aan het eind van de dag.