Dag 2 Kehl - Lörrach ( 30 juni 2020)

30 juni 2020 - Lörrach, Duitsland

EW15

Vandaag om 8 uur vertrokken, direct over een fietsbrug naar Straatsburg en daarna langs het Rijn - Rhône kanaal Frankrijk in.  Het kanaal werd gebouwd tussen 1784 en 1833, was oorspronkelijk 375 km lang en liep van Saint-Symphorien aan de Saône tot Straatsburg aan de Rijn. Het deel van het kanaal waar ik langs fiets is kaarsrecht en behoorlijk buiten gebruik, geen enkele boot zien varen. Een wat saaie route, wel veel sluisjes en zelfs een waterviaduct, ook geen horeca, het ontbijt schiet er bij in. Pas om 11:30 mijn eerste broodjes en koffie in Sundhouse. Daarna wordt de route leuker met grint/gravel paden. Op de kale stukken heb ik wel een stevig tegenwindje. Vul nog drinkwater bij een tappunt verbonden met een watertoren. Ideaal die Pocket Earth app want anders fiets je er straal voorbij. Daarna de Rijn weer over in Neuenburg am Rhein en terug in Deutschland. Hier is het enkele keren stevig klimmen (zelfs afstappen) en vervolgens grote stukken lekker afdalen. Het weer is na een wat grauwe ochtend weer heel zonnig geworden en onderweg ook nog eens lekkere kersen in de bomen. Besluit om nog een camping verder te fietsen en arriveer daarom pas om 18:15 in Lorrach. Vandaag 138 km met temperaturen oplopend naar 24 graden in de middag. Uitstekend fiets en vakantieweer.