Dag 3 Lorrach - Hohentengen am Hochrhein ( 1 juli 2020)

1 juli 2020 - Hohentengen am Hochrhein, Duitsland

Start wat laat door praatje met Duitse buurman, komt van de oorsprong van de Rijn en wil afzakken naar Hoek van Holland. Is net met pensioen (67) en fietste al veel door Europa maar wil nu helemaal veel routes doen. Ontbijt daarna bij een luxe organic bakkerij en vertrek dan om 9:30. Eerst door een uitloper van het Zwarte Woud, best weer steil. Koop nog heidelberen bij een man die daar een landje heeft met blauwe bessen (250 gram 3 euro). Gaan straks in de yoghurt.

Heidelberen

Klaagt ook al over de droogte, en zegt dat het landschap hierdoor naar de kloten gaat (vrije vertaling). Daarna de brug over naar Zwitserland bij Rheinfelden. Mooie route,  deels langs de Rijn met wel wat klimmen hier en daar. Praat nog met Fransman die iedere dag 200 km fietst (stelt niets voor is maar 10 uurtjes) en is onderweg naar Budapest. Vraagt of ik nog een watertappunt weet, ik kijk op de app (Fransman blijkt app niet te kennen) blijkt het 31 meter van ons af te zijn. Reuze handig dus, ook mijn water was namelijk net volledig op. Goed fietsweer maar wel warm. Kom om 4 uur aan in Hohentengen am Rhein, weer in Duitsland. Stond hier vorig jaar ook al op de camping op weg naar Rome, toen op 18 juni. Fietsen gaat uiteraard sneller. Over het stuk waar ik nu 3 dagen over deed ging toen in 7 dagen. Wel een andere route. Campingdeel voor lopers en fietsers is nu wel rustiger nu 5 toen helemaal vol met wel ruim 15 tenten. Corona. Laat me nog even 100 meter zwemmend afzakken met de Rijn. Je moet er toch even in gezwommen hebben als je naar de bron wil.

Vandaag 85 km gefietst met ongeveer 29 graden.

Rijn bij avond

Tenten