Dag 5 Sankt Margrethen - Chur (3 juli 2020)

3 juli 2020 - Chur, Zwitserland

Het heeft de hele nacht flink door geregend, de tent houdt zich gelukkig goed. Om 8:15 vertrokken naar Chur. Het is een mooi vlak pad langs de Rijn, ik heb wat meewind en de snelheden schommelen zomaar rond 25 km per uur. Dat schiet flink op. Bereik weer eens een nieuw land: Liechtenstein. Kom langs het fameuze Rheinparkstadion, elke voetbalploeg wint hier met dubbele cijfers. Ga in de hoofdstad Vaduz de kathedraal nog bezoeken, dit keer niet voor de pelgrimstocht maar ga nu voor iedereen 2 kaarsjes aansteken. Twee omdat  ik enkel een 2 franc munt heb, kaarsjes kosten 1. Laatste 30 km is nog klimmen en dalen. Al met al een mooie route met heel veel putters en door de weersomstandigheden (wind mee en max 20 graden) is het redelijk easygoing. Drink ook maar 1 bidon leeg.

De Rijn

Ben net voor de inchecktijd om 3 uur bij het hotel. Kan daar in de gekrochten van het hotel de fiets kwijt en mijn nog kletsnatte tent ergens ophangen om te drogen. Het is een prachtig oud gildehuis uit 1483, Zunfthaus zur Rebleuten.

Zunfthaus zur Rebleuten

Ik heb hier uitzicht op de bergen, die vandaag wat in de wolken zitten. Chur is ook de oudste nederzetting van Zwitserland, maar liefst 9000 jaar voor Christus woonden hier al boeren. Het is in de loop der eeuwen een mooi en duur stadje geworden, waar ik wat rondstruin, als ik de was heb gedaan en alles (horloge, telefoon, powerbanks) aan de opladers heb gezet. Op de camping is dit toch lastig.

Vandaag 91 kilometer en morgen de Alpen in, ben bang dat dit de zwaarste dag gaat worden.

1. Jacqueline Visser:
    4 juli 2020
    Het is weer heerlijk om je reisverhalen te lezen. Succes in de Alpen