Dag 34 Mortgarten - Fluelen (21 juni)

21 juni 2019 - Flüelen, Zwitserland

Vandaag plots voor het eerst goed zicht op de hoge bergen. Het Zwitserland waar ik nu ben geweest is nog relatief vlak, maar ik kom nu in de buurt van het echte werk. Dit zeg ik nu nog heel stoer, het zal mij benieuwen. Niet een bijzonder spannende etappe vandaag, passeer veel koebellen (zie video voor geluid) en op een gegeven moment
langs de Urnersee (best groot meer) door een drukke route voor auto, trein, fiets en wandelaar, ook door de tunnels. Kan na een tijdje afdalen langs een klein paadje naar het meer, dan wel heel veel trappen. Maar wel mooi. Ben ook weer op mijn geplande route belandt na uitstapje via Zurich. Op de (surf)camping krijg ik een prachtig plekje toegewezen, echt een paar meter van het meer en met een bankje aan de rotsen vastgezet. Superplek!! Eerst een paar druppen, dan weer heerlijk zonnig. Mijn verblijf in het dure Zwitserland is door mijn Backpack-leefstijl niet echt duurder dan in Duitsland en een groot deel is ook nog gratis. Dit door een vakantie in Zwitserland van 20 jaar geleden waarvan nog 340 Zwitserse Franc in een envelop zaten. Dat geld waren we natuurlijk allang vergeten. De Zwitserse franc is inmiddels ook nog flink in koers gestegen. Dit komt natuurlijk vooral door de Euro waarvan de president van de Europese Bank een Italiaan (Mario Draghi) is die van de euro een variant op de Italiaanse lire wil maken.

Vandaag 32 km