Dag 60 Torrenieri - Radicofani (17 juli)

17 juli 2019 - Radicofani, Italië

IMG_4949

Vandaag om 8 uur vertrokken voor een hele mooie wandeling, over kleine paadjes en door mooie dorpjes en langs opvallend grote boerderijen. Zie onderweg nog een druk appende motorrijder met helm nog op langs de weg staan, ik zie een A op de kentekenplaat staan en zeg Gutentag!! Hij helemaal blij verrast roept ook Gutentag. Een tijdje later stopt hij naast me en bespreken we nog even onze respectievelijke reisplannen, toch grappig. Ik zie de eindbestemming al ruim 30 km van te voren liggen, het is een kasteel dat echt uittorent over de omgeving. Het laatste deel is dan ook nog een stevige klim maar waarschijnlijk ook de laatste. Kom dan aan in de Ostello, naast de kerk en gerund door vrijwilligers. Deze week een uiterst aardig echtpaar van allebei in de zeventig, die alleen Italiaans spreken. Verrassing voor mij is dat er ook een diner is met de gasten en waarbij later blijkt dat er ook nog een voetwassing is. Hierbij wordt ons succes gewenst voor het bereiken van Rome. Heel bijzonder voor ons als gasten, 4 Italianen, 2 Japanners, 2 Denen en een Fransman, een behoorlijk mondiaal gezelschap. Daarna eten we heel gezellig met zijn allen, spaghetti, salade en koek als toetje met allemaal flessen wijn en water op tafel. Echt een hele goede sfeer, leuke gesprekken en een hele fijne avond.

Vandaag 39 km (max 27 graden, het zit niet bepaalt tegen)